תקופת הקיץ מתקרבת ויחד איתה עליה חדה בטמפרטורה ובלחות.שינוי בסביבה האקלימית הזו היא כר דשא פורה לגדילה ורביה של פרעושים וקרציות . 
טפילים אלו גורמים לגרודים ולחוסר נוחות לחיות המחמד וכמו כן יכולים להעביר מחלות בין החיות (קדחת הקרציות) . כמו כן טפילים אלו גורמים לגירודים ועקיצות גם לבני האדם וחמור מכך יכולים להעביר מחלות אשר עלולות לגרום אף למוות (קדחת הבהרות).
הפרעושים והקרציות ניחנים במספר שלבים בגלגול החיים שלהם, ביצה זחל ובוגר על מנת למנוע את התפתחות הפרעושים והקרציות לשלב המתקדם של טפיל בוגר יש חשיבות לטפל בחיות המחמד בשלבים מוקדמים בחומרים אשר יעילים עוד בשלב הביצה של הקרציות והפרעושים.
איבחון-
קרציה - אפור/שחור, מבנה עגול וגדול לרוב ימצא באוזני הכלב או באזור הבטן וכפות הרגלים- הקרציה מתנפחת ככל שהיא יונקת יותר דם מבע"ח.
פרעוש- חום/שחור, קטן וקופצני ניתן לזהות יותר בקלות באזור הבטן.
כאשר הכלב/חתול מתגרדים לרוב זהו הסמן הראשון לפרעושים, סימן שני הוא צואת פרעושים נקודות חומות נראה כמו לכלוך אבל זוהי ההפרשה של הפרעוש.
אז כיצד לעשות זאת???
בשוק מספר חומרים וככל שתרכשו את החומר החדיש יותר כך הפעילות שלו במניעת הפרעושים והקרציות עולה - טרם נוצרה עמידות לחומר.
טיפול כנגד קרציות - מומלץ להשתמש בטיפות פרומריס נגד קרציות ופרעושים, 'קילטיקס' אשר מגיע בגדלים שונים בהתאם למשקל הכלב הקולר פועל ביעילות כנגד הקרציות למשך 6 חודשים, לא מזיק לילדים וחשוב להרחיקו ממקור מים.
טיפול כנגד פרעושים - נמצא בשוק בצורת אמפולות כשוב בהתאם למשקל הכלב יש לבחור את המוצר המתאים כל אמפולה נעה בין חודש וחצי לחודשיים ומונעת את הפרעושים על בע"ח .
חשוב לטפל באופן רציף בעזרת חומרי ההדברה ולא לחכות להופעת הטפילים.
הטיפול חייב להיעשות בכל הסביבה של בע"ח!! ניקוי יסודי של השטיחים הרצפה ומלונת/מיטת בע"ח - חשוב לפזר אבקה כנגד פרעושים באזורים אלה.
זיכרו פרעוש וקרציה לא רק שהם לא נעימים לבע"ח ולנו הם גם מסוכנים פרעוש= סכנה לתולעים במערכת העיכול של הכלב, קרציה = מחלות.