בדיוק כמו בני אדם, בריאות, אושר ורווחתו של הכלב תלוי במידה רבה במה שהוא אוכל כל יום. כדי לתת לכלב תזונה מאוזנת ובריאה, מומלץ מזון יבש מלא ובאיכות גבוהה. 
סיכמנו את העובדות החשובות ביותר במזון יבש:
1. מזון יבש מאפשר מגוון רחב של מתכונים שונים המותאם לצרכי הכלב שלך.
2. מזון יבש מונע אבנית שיניים ולכן גם ריח רע מהפה (לעומת אכילת מזון רטוב זול שלעתים קרובות גורם לריח רע מפה וניחוח גוף חריף).
3. פחות נפח אוכל, פחות צואה- החלבון והשומן, על בסיס אחוזים, גדולים בהרבה במזון יבש, כך שהכלב זקוק לכמות קטנה יותר של מזון. הכמות הקטנה יותר של מזון יומי ונעכלות גבוהה מאוד של "הפי דוג" סופרים מביאות לכמות צואה פחותות מאשר עם קופסות שימורים.
4. מקור החלבון- עם מזון יבש איכותי מקור החלבון מוצהר.לא כך עם מזון משומר: אפילו עם מוצרים באיכות גבוהה בהרכב נרשם "בשר ומוצרים מן החי" בלבד.
5. כמות הזבל- כלב בגודל ממוצע במשקל 30 ק"ג צריך 1-2 פחיות גדולות של מזון בכל יום. לאחר פתיחתם יש לנקות ולפנות את הפחים - עד 60 פעמים בחודש! לשם השוואה יש צורך במיכל גדול אחד של מזון יבש "הפי דוג" בלבד. כך שיש בערך 8 קילו אשפה פחות אריזות לחודש מאשר בקופסות שימורים.
6. בגלל המשקל- סחיבת "רק" שק מזון יבש של 15 ק"ג יבש לחודש במקום 75 ק"ג פחיות שימורים. זה 60 ק"ג פחות לחודש!
7. המחיר- מזון יבש הוא כמעט תמיד זול יותר ממזון רטוב איכותי, משום שכלב בגודל ממוצע במשקל של 30 ק"ג, למשל, זקוק למכל גדול אחד בלבד של מזון יבש "הפי דוג" לחודש.