הגור קופץ, נושך,הורס ומפזר את צרכיו בכל הבית ?
אילוף פשוט והתמדה של הבעלים יכולה לפתור כמעט את כל ההתנהגויות הבעיתיות.
חשוב לזכור כלב צריך הכוונה, הוא צריך לדעת את גבולות המשחק, את מקומו בבית ואת סדר היום.
צירפנו לכם מספר טיפים להתחלת אילופו של הכלב- בהצלחה!
1.גישה חיובית- אם הכלב עושה משהו טוב יש לתת לו פרס או פידבק חיובי שידע שעשה משהו טוב ( למשל ביצע את צרכיו בחוץ או במקום המוגדר בבית). לתת לו צ'ופרים אחרי כל תרגיל מוצלח.
2.פקודה אחר פקודה- תלמדו אותו כל פעם פקודה אחת כדי שלא יתבלבל . אם הוא לא קולט את הפקודה תנסו להישאר עם פקודה זו,רק כדי שלא יתבלבל מפקודה חדשה. תתחילו עם פקודות בסיסיות.
3. לעולם לא לגרות את הכלב ללא סיבה- העבודה עם הכלב היא דרך יצירת התניות פעילות ללא תגמול פוגעת באילוף.
4. מילה חד משמעית ועיקבית - אילוף עקבי עם הפקודה "לא" יכול לעשות את זה.המילה 'לא' היא מילה שכלבך צריך ללמוד מוקדם ולהגיב לה מיד.מאלפים את הגור תוך שימוש חוזר ונשנה בפקודה "לא" בכל פעם שישנו מצב מסוכן.אם אתה תופס את חיית המחמד שלך לועסת את הנעליים שלך, אמור "לא" בנימה החלטית וקח ממנו את הפריט.במידה והוא משחק עם רכוש של בני הבית חשוב מאד לא להפוך אותו למשחק של משיכת חבל.במקום זה, קח את הפריט מהר , תמחא כף בצורה רועשת.ההסטה הקטנה הזו בדרך כלל מספיקה כדי לגרום לכלב לאבד עניין במה שלא יהיה הדבר שאותו הוא לועס.בנוסף, אל תיתן לחיה משהו לרדוף אחריו הם היא בוחרת צעצוע ללעיסה בצורה לא נכונה.
5. הבנת צורכי הכלב- הצעד הבא כרוך בהבנה שבעוד שלעיסה היא נורמאלית והיא חלק בריא בהתפתחות של הגור, יש לה צדדים מתקבלים על הדעת וכאלה שלא.גורים לומדים על העולם שלהם באמצעות לעיסה במידה רבה כמו ילדים. הם משתמשים בחושים שלהם כדי לחקור עולם חדש שנפרש להם מול העיניים, והם מפעילים את חוש המישוש ואת חוש הטעם שלהם כאשר הם לועסים עצמים שונים. חובתך להגן על החיה מפני הסכנה שבשלב זה כמו לעיסת חוטי חשמל, מחטים שוקולוד וכו'.
בנוסף חשוב לתת לכלבך משחק גומי/חבל דנטלי שאותו כן יהיה רשאי לנשוך וללמוד לשחק בו.
6. חלוקה לארוחות - כדי לסייע לכלב שלך ללמוד להתאפק חשוב שתחלק את הארוחות בהתאם לזמנים של הטיול, ניתן גם להוריד את זמינות כלי המזון של הכלב בלילה ובכך להוריד את הלחץ שלו
בשעות הבוקר. כל עוד הכלב מקבל מספיק אוכל אין בעיה לפעול כך.